Het huis van Bart en Elise is hard aan een schilderbeurt toe. Ze zijn er al een tijdje over aan het nadenken welke schilder ze zullen nemen. Ze wonen nog niet zo lang in Apeldoorn en zijn totaal onbekend met de schilders aldaar. Misschien dat het huis-aan-huis-blad van Apeldoorn wat bruikbare informatie biedt.
Elise pakt het blad erbij en ja hoor, op de voorpagina staat direct al een advertentie van een schildersbedrijf. Een modern logo, frisse kleuren, ja ze schilderen ook voor particulieren. Ze schrijft het telefoonnummer op en bladert verder. Tot haar verbazing staan er maar liefst 3 schildersbedrijven in het krantje.
Na van alle drie bedrijven de gegevens op papier te hebben, slaat ze voldaan het krantje dicht. “Dat ziet er goed uit Bart, ik heb er drie gevonden.” “Top gedaan, kunnen we eens contact met ze opnemen. Het begin is gemaakt”, reageert Bart enthousiast.
De eerste twee prijsopgaven liggen al vlot op de deurmat. Bart en Elise staan versteld van het enorme prijsverschil.
“Mooi dat we nog een derde hebben gevraagd, zo hebben we goed vergelijkingsmateriaal”, merkt Bart op.
Enige dagen later komt ook de derde offerte binnen. Deze blijkt bij de goedkoopste in de buurt te komen.
Waarom zouden we de duurste nemen, vragen Bart en Elise zich af. Het hele huis geverfd voor de laagste prijs, dan zit er zelfs nog een kleine vakantie in. Een vakantie hadden ze voor dit jaar niet ingecalculeerd. Je huis laten verven is ook niet niks.
“Morgen zal ik de goedkoopste bellen, dat we met hen in zee gaan”, zegt Elise.
Die avond duikt Elise nog even op internet om zich wat te oriënteren op mogelijke kleuren en wat dit met de uitstraling van de woning doet. Het leukste gedeelte, vindt ze. Na wat heen en weer gesurft te hebben, komt ze op een site van één of ander schildersbedrijf in Noord-Holland.
Naast foto’s van gedane werken is duidelijk dat dit schildersbedrijf je allereerst kennis wil laten maken met het bedrijf. Wie ze zijn, wat ze doen.
“Interessant, leuk bedrijf zeg”, mompelt Elise van achter de laptop.
“Hoezo”, wil Bart graag weten.
“Heel persoonlijk, echt een enthousiast team joh”, vervolgt Elise. “Moet je eens kijken wat ze allemaal hebben gedaan”.
Bart schuift geïnteresseerd naar Elise toe. “Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, waar zitten die gasten?”
Dat is minder, helemaal in Noord-Holland.
“Kijk nog eens even HOE ze het doen, daar dat balkje HOE, klik daar eens op?” Bart wil in zijn enthousiasme al bijna het stuur van Elise overnemen.
Achter het linkje HOE treffen ze een uitgebreide beschrijving aan hoe ze een werk aanvliegen.
De standaard procedure blijkt: grondig schuren, slechte plekken bijwerken, twee keer in de grondverf en daarna tweemaal aflakken. En dat is niet voor niets, zo blijkt. Ze bieden namelijk op ieder werk 7 jaar garantie; tussentijds verven ze nog eenmaal de dorpels van de buitendeuren omdat deze nu eenmaal snel beschadigen bij het binnenlopen.
“Kijk nog even bij de WAAROM”, moedigt Bart Elise aan, “ik ben nu zo benieuwd waarom ze het doen?”
Bij de waarom staat dat ze een pand zien als een verlengstuk van een persoonlijke stijl of smaak van de eigenaar. Dat ze er plezier in hebben deze stijl en smaak aan te vullen met hun kwaliteit en specialisme. Het uniek zijn van iedere eigenaar en elk pand ondersteunen.
Zo willen ze dat hun werk herkend wordt, 7-proof.
“Hoe zit dat eigenlijk bij de schilder die wij willen gaan inhuren?”, merkt Bart op.
“Daar werd in de offertes niets over gezegd”, reageert Elise, “maar ik ga ze morgen alle drie eerst benaderen met de vragen wat, hoe en waarom. Nu weet ik niet eens waarvoor we betalen en of we wel zo goedkoop uit zijn. Tsjonge, ben ik even blij dat ik nog even op internet gekeken heb. Dat bespaart ons wellicht een hoop teleurstelling en frustratie. Dat de schilders dat niet allemaal zo doen”.
“Ik ga morgen trouwens ook maar eens op mijn werk vragen, hoe dat bij ons eigenlijk zit. Ik geloof nooit dat wij dat helder hebben, laat staan dat dat op onze site te vinden is. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens!
Schilder gezocht, maar dan anders”.
Waarom u doet wat u doet, hoe u het doet en wat u doet. Raad van Perspectief helpt u graag hieraan vorm te geven, zowel intern als extern. Zodat u herkend wordt zoals u herkend wilt worden!